mandag 27. april 2015

Steg for Steg på TelysKort

Heisan :-)

Det er mandag, som betyr at det er en ny uke fylt med nye muligheter. 
Disse dagene som kommer skal jeg kun bruke på meg selv, å gjøre akkurat det jeg selv vil. Er det ikke litt deilig å tenke på seg selv også inni mellom ;-)

Jeg vil gjerne dele ett innlegg som jeg har laget for TreL.no for noen månder siden. Da lagde jeg en mal med bilder på hvordan du kan lage Telyskort. Disse kortene er laget med en liten eske inni, der det er plass til 6 stykk telys. Perfekt venninne gave <3

 

Forklaringen på dette kortet finner du under vært Bilde <3 


TRINN 1 <3 



  For å lage dette korter, starter jeg med esken til telysene.
Her måler jeg opp ett rektangel som er:  20 x 22 cm

Når jeg har gjort dette preger jeg på: 
   
Langsiden:
 8 cm, 10cm, 18cm og 20cm.

Kortsiden:
 2cm, 4cm, 16cm og 18cm.

Da skal rektangle se san ut som det ser ut på bilde over.
  
TRINN 2 <3 


På trinn 2, klipper jeg vekk hjørnene på rektanglet.
Ser du på bilde, så ser du hvor og hva du skal klippe.

 
TRINN 3 <3 

  
 Nå bretter jeg alle pregene, slik at de skal bli orntlig synlige. Det gjør det mye lettere å skråklippe alle flippene, når du ser pregen orntlig. 
Til det har jeg brukt en helt vanlg saks.

 
TRINN 4 <3 


Nå legger jeg vek esken til telysene å begynner med selve kortet. 
 Jeg måler opp en ny rektangel som er:
24,3cm x 15cm

Denne preger jeg 11cm på vær side på den siden som er 24,3cm
Da får du den bretten som gjør at du kan ha esken med telysene inni. 
Jeg har valgt å bruke en punch fra Martha Stewart på kort sidene. 
Du kan bruke den punshen du vil, for å pynte på kantene.

 
 TRINN 5 <3


Nå preger jeg alle kantene og brettene på selve omslage og det som skal bli esken til selve telysene. 


TRINN 6 <3 

 
Som du ser på bildet har det skjedd mye, siden forje trinn.

Jeg har nå pyntet sidene inni kortet med mønsterark. 
Jeg har også på den siden der esken ikke skal festes laget en liten lomme. Jeg ønsker å ha en tags oppi den, slik at man ka skrive en liten hilsning til den heldige motakeren <3 

På selve esken har jeg brukt en litt anen type mønsterark på de sidene som kommer til å vises inni kortet når esken er ferdi.

OBS 
Vil du at telyskortet ditt skal kunne åpnes med en slayfe, da kutter du opp to strimler med bånd som du fester på mitten av kortsidene, UNDER mønsterarkene. 


TRINN 7 <3 


Før jeg kan sette sammen esken, lager jeg ett "vindu" san at man kan se telysene som er inni.

Dette har jeg gjort ved å finne en dies jeg synes er fin til dette prosjektet. 
Så har jeg stanset den ut, her kan det hende du må kjøre den igjenna ett par ganger for å få den til å skjære orntlig ut.


TRINN 8 <3


 Først så vil jeg bare beklage dette bildet og kavilteten på det.

Men det viser hvordan esken skal se ut til slutt.
Når jeg setter sammen telysesken. Den ene klaffe skal være åpningen til lysene, 

så den skal ikke festes fast sammen med de andre. 
Jeg bretter den andre korte og lange klaffen opp på baksiden av esken. De blir å møtes i ett hjørne, der fester jeg de med dobbelsidig tape. Den store firkantete klaffen ( som er baksiden av esken ), fester jeg oppå de klaffene jeg har festet sammen. Dette har jeg valgt å gjøre med dobbelsidig tape, men du kan gjøre det med lim, hvis du ønsker det. Da skal du sitte igjen med en eske med 6 stykk telys.


TRINN 9 <3 

 
Nå gjenstår det bare å feste esken fast på mitten og pynte med det du måtte ønske av blomster, bånd, wood og andre lekkre detaljer. 

TRINN 10 <3 

 
Nå har leg laget en liten tag som passer til lommen og pyntet fremsiden med det samme mønsterarket som finnes innii kortet <3 

Ønsker du produktlisten til disse kortene, finner du den HER 


 Da har jeg git dere en steg for steg forklaring på hvordan du kan lage ett telyskort <3 


Ønsker deg en fortsatt flott mandag, å lykke til <3 


Klem fra Bodø
   

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3