lørdag 25. april 2015

WINK of STELLA BRUSH - part ONE

Hei Hei Dere :-) 

Jeg er i de siste to måndene blitt en utrolig stor tilhenger av noen koster som kalles for Wink of Stella Brush. Jeg begynte med å prøve en eller to stykker på ett prosjekt, å etter dette ble jeg totalt avhengig. Nå går det nesten ikke ett prosjekt uten at jeg bruker disse fantastiske kostene.

I have in the last two months become an incredibly big fan of some brushes called Wink of Stella Brush . I started with one or two brushes on one project.  After that I was totally hooked on them. Now I hardly can create projects without using these wonderful brushes.




Jeg kommer til å lage minst 5 ulike artikler om Wink of Stella Brush, og kommer til å publisere dem hver lørdag i noen uker fremover. Dette for å vise hvilken ulike bruksområder som finnes. Men ikke minst hvor flott å vakkert det blir med dem på ulike papir prosjekter. Jeg ønsker at flere skal få opp øynene, og legge merke til hvilken muligheter det ligger i disse kostene <3 

Wink of Stella Brush er vannbaserte koster/pensler med glitter og farge i en og samme kost. De inneholder pigment ink og glitterstøv. Du klemmer litt på sidene, og det vil automatisk komme ut farge til kosten. Da er det bare å bruke der du måtte ønske. Klemmer man hardt på dem, kommer det mye farge på en gang. Hele settet består av 15 farger og en som er blank med kun glitter i.
Disse minte meg om disse vannpenslene man bruker med akvarellmaling. Så jeg googlet litt og jodda. Zig som er produsent av disse fantastiske Wink of Stella, lager også vannpenslene. Så kvaliteten er det ikke noe å si på. 

Dette er fargene:
Glitter Hvit   Glitter Gull   Glitter Sølv   Glitter Blå   Glitter Lilla   Glitter Rød  Glitter Mørk Rosa   Glitter Rosa   Glitter Gul   Glitter Orange   Glitter Lys Grønn  Glitter Grønn   Glitter Mørk Grønn   Glitter Brun  Glitter Sort   Glitter Klar 


I'm going to make at least 5 different articles about Wink of Stella Brush'es. The articles will be published every Saturday for a few weeks ahead. This is to show the different types of uses they have. Also to show how wonderful and beautiful it is using them on various paper projects. I want more people to open their eyes to these wonderful goodies, to notice what opportunities there are in these brushes <3

 Wink of Stella Brush is an archival waterbased pigment ink infused with glitter dust.Named for the sparkle this constellation brings to the night sky ♥ 
You squeeze a little on the sides of the pen and it will automatically get the color to your brush. If you squeeze hard, the brush pen will release a lot of color. It reminds me of the waterbrush pens often used with watercolors. If you click on the link you can see Zig produce's those too! The nice thing here is the paint is ready to go with wonderful glitterdust.

Then it is just to use wherever you want .  The whole set consists of 15 colors and one that is clear with only glitter .

 These are the colors :
Glitter White  Glitter Gold  Glitter Silver  Glitter Blue 
Glitter Purple  Glitter Red  Glitter Dark Pink Glitter Pink  
Glitter Yellow  Glitter Orange Glitter Light Green  
 Glitter Green  Glitter Dark Green  Glitter Brown Glitter Black   Glitter Clear





Del en om Wink of Stella Brush, går ut på å bruke dem på ulike typer chipboard's.

 Part one about Wink of Stella Brush, is to show using them on different types of chipboard's.




Jeg har valgt meg ut 3 ulike pakker med chipboards fra Storyteller.
Disse har jeg fargelagt i ulike farger fra Wink of Stella Brush serien. 

I have chosen 3 different packages of chipboard's from Storyteller. These I have colored in various colors from Wink of Stella Brush series. 



De første jeg begynte med var et sett med Afrikanske Dyr <3 

 The first thing I started with was one set of African Animals <3




 Det jeg har gjort er at jeg har brukt Stella Brush på den måten at dyrene skal få den fargen de i virkligheten har.
Enkelte plasser har jeg brukt to lag med samme farge for å skape ulike nyanser. På løven og giraffen har jeg noen plasser brukt brunt først, så orange oppå. Dette for å skape den rette farge kombinasjon. 

 What I've done is I've use Stella Brush pen and colored the chipboard in the way that animals look in reality.
 Some places I have used two layers of the same color to create different shades. On the lion and giraffe I have some places used brown first, then orange on top. This is to create the right color combination. So the color under shows trough. 




Det neste settet jeg har brukt er ett med mange ulike blomster og blad på. Når jeg så dette settet, fikk jeg øyeblikkelig en ide om å lage ett kort som minner om 70 tallet. Disse blomsterne er utrulig stilige og retro på samme tid.

 The next set I've used is one with many different flowers and leaves on. When I saw this set, I immediately had an idea to make a card that is reminiscent of the 70s. These flower are incredible stylish and retro at the same time.



Her har jeg holdt meg til samme fargetonene på hver enkelt blomst. 
Siden den lilla og den blå fargen bare kommer i en tone, har jeg brukt den som er hvit først, for å skape ulike toner i en og samme farge. Når den har tørket har jeg brukt den fargen jeg har ønsket oppå. Da blir den lysere, enn hva den egentlig er. Hvis du ser på blomsterne, har jeg også brukt den hvite for å lage meg en hvit kant rundt. Dette har jeg gjort for å ramme inn blomsten, slik at den skal poppe mere frem når man plasserer den på ett kort <3  

 Since the purple and the blue color only comes in one tone , I have used the white on first. This to create different tones in the same color. Once it has dried , I used the color I wanted on the top. Then it the color get's a lighter tint then it would originally. If you look at the flowers, I have also used the white and made ​​me a white border around. I did that to frame the flower so that it will pop up more when i use it on a card <3




Det siste settet har jeg valgt ut for å bare bruke fantasien når jeg har fargelagt motivene med Stella Brush <3

The last set I've chosen to only use my imagination when I've colored with Stella Brush <3 



Nå har jeg vist deg hvordan du kan bruke Wink of Stella på ulike typer Chipboards. 

Now I have shown you how you can use Wink of Stella on different types of Chipboard's. 



Her er noen andre prosjekter jeg har bruk chipboard's på, som er fargelagt med Wink of Stella Brush <3 

 Here are some other projects I've use chipboards colored with Wink of Stella Brush <3










 Da håper jeg dere likte Del en om Wink of Stella Brush <3

Følg med neste lørdag, da dreier det seg om Blomster i Del to om Wink of Stella Brush <3 

I hope you enjoyed Part one of Wink of Stella Brush <3

Stay tuned next Saturday, when it is all about Flowers in Part two of Wink of Stella Brush <3

YOU CAN FIEND PART TWO HERE 




Ha en forstsatt knakanes God Helg :-)

Have a nice weekend


XO XO 

4 kommentarer:

  1. Hei :) hvor har du fått kjøpt de tusjene/kostene?
    Er det noen i Norge som selger de?
    Såg veldig spennende ut 👍🏻mvh Turid

    SvarSlett
    Svar
    1. Den butikken æ designa hos, TreL.no. har 7 av disse fargan inne. men de får inn de andre etter vert :-)

      http://trel.mamutweb.com/Shop/Search?q=stella&page=1

      Slett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3