søndag 20. september 2015

The Vintage Travel Boxes

Hei Hei Dere <3 

Det er endelig Søndag å jeg er klar for mitt nye innlegg for Maja Design <3 

Denne gangen skal jeg vise dere ett par store bokser som var i denne ugaven av Ett Trykk. 


It's finally sunday, and I'm are ready for my new post for Maja Design <3

This time I'll show you a couple of large boxes.




Jeg har dekorert to store blikkbokser med nydeli Maja ark. 

 I have decorated two tin boxes with some lovely Maja sheets.


På disse boksene har jeg brukt mønsterark fra Maja Design sin serie 

Dette er en av mine favoritt koleksjoner, fargene som er i arkene er nydelig og sammensatt med mønstret. Det gjør at det er enkelt å mikse arkene og fargene til de prosjektene du lager. 

Jeg har valgt å bruke de blå arkene fra kolleksjonen. 


On this boxes I've used patterned papers from Maja Design's collection The Vintage Spring Basics.

This is one of my favorite collection, the colors in the sheets is lovely and complex with the pattern. It makes it easy to mix sheets and colors to the projects you create. 

I have chosen to use the blue sheets from the collection.

 Vintage-Spring-Basics-P 


Jeg kom over disse blikk boksene hos Søstrene Grene. Jeg fjernet festene bak boksen og låsen forran før jeg kledde inn vær og en av delene i arkene fra 

Alle kantene er gjort slitte og svertet med Distress Walnut Stain. 


I came across these tin boxes in a Norwegian store, called Sisters Grene. I removed the metal fasteners behind the box and lock in the front, before I dressed the sides with paper from Maja Design.

All the edges are blackened with distress Walnut Stain. 



Begge boksene er Pyntet med de samme detaljene. Isteden for å bruke mye blomster har jeg holt meg til metall pynt. 

På den største boksen står den på fire store metallføtter. 
Det brune båndet som jeg har brukt går runt boksen og er festet i hemper fra Tim Holtz. Jeg har også brukt hvite metall plater med ord fra Prima. På disse står det Bliss, Care og Home. På lokket har jeg brukt hjørne charms men i de andre hjørnene er det brune brads. 

 Both boxes are decorated with the same details. Instead of using a lot of flowers I decided to use metal details.

The bigest box stands on four large metal corner feet.
The brown ribbon, going round the box and is fastned in metal from Tim Holtz. I have also used white metal pates with words from Prima: Bliss - Care - Home. On the lid I have used metal corner, but in the other corner you will see brown brads.


 

Metall låsen på fremsiden er fra Fab Scraps.


The Metal clasp on the front is from Fab Scraps

 

På siden av denne boksen har jeg satt sammen ord som Thankful og Treasure.
Sommerfuglene er fra ett sett med tre sommerfugler dies fra BoBunny.


On the side of this box I've put together words on eatch side, Thankful and Treasure.

The butterflies are from one set from BoBunny with three butterflies dies.
 


På den minste boksen, vil du finne den samme metall pynten som på den største. Metall platene på denne er med tall og ord. 52, Love og 24. 
Føtterne som jeg har brukt på denne boksen er mindre enn de andre.


On the smallest box, you will find the same metal decorations as on the largest box. Metal plates on this is with numbers and word: 52 - Love - 24. The metal feet are smaller on this box then the bigest one.

På sidene på denne boksen vil du finne to nye ord:
Adore og Love.


On the side of this box, you will find two new words: Adore and Love.
  

Ordene gir en helhet til boksene og det de symboliserer <3


The words give a whole to the boxes and what they symbolize <3



På vær av boksene har jeg laget to ulike tags og er stanset ut med ett sett med dies fra Nellie Snellen.

På den tagsen som er på den største boksen har jeg brukt en dies fra kaBoks med ordet Fantastisk på. Metall pynten på denne er charms og en amulett med ordene Tro, Håp og Kjærlighet på. 
Tagsen er festet med metall ringer til lokket på boksen.

Jeg har også brukt en sommerfugl og brune brads.


To the boxes I've created two different tags, punched out with one set of dies from Nellie Snellen.

On the tags on the bigest box I have used one dies from kaBoks with one word Fantastic on. Metaldecorations on this is charms and a amulet with the words Faith, Hope and Love. The tag are attached with metal rings to the lid on the box.

I have also used a butterfly and some brown brads. 

På den mindre boksen er tagsen litt mindre, metall pynten er en stor nøkkel og liten nøkkel. Jeg har også festet eifeltårnet på denne tagsen også. 

Jeg har også brukt en tags fra kaBoks med ordet Lykke på.


On the smaller box is the tag slightly smaller. The metal decor is a big key and a small key, I've also attached a smal eifel tower on this tag also. 

I also spent a tags from kaBoks with the word Luck on.


Sommerfuglene er svertet med samme Distress som er brukt ellers på boksene.


The butterflies are blackened with the same Distress used elsewhere on the boxes.


Baksiden av boksene er enkel, her er bare hempene som fester lokket til boksen. 


The back of the boxes are simple, here are just the metal loops that secure the lid to the box.



Slik ble reiseboksene mine i vintage stil, laget med de nydeligste arkene fra Maja Design <3 


And this is my Vintage Travel Boxes, made with the most beautiful sheets from Maja Design <3



Ønsker Dere en fortsatt flott og fin dag <3

Have a great day everyone <3





Dette Prosjektet er sent inn til disse Utfordringene:
This Box has been entered into the following challenges:  


Crafty Boots Challenges 
# Monochrome 

The abc Challenge 
# R is for Recipe
My line is Blue - Dies / Punch - Ribbon 

That Craft Place 
# Steampunk 

Not Just Cards 
# 24 Anything Goes 

Crafty Sentiments 
# Anything Goes

 

14 kommentarer:

  1. Fabulous project. Your upcycled tin boxes look amazing, you have done a wonderful job. Thank you for sharing your work with all of us at Crafty Boots Challenges.

    Dionne

    SvarSlett
  2. Gorgeous project love your image and your card design. Thanks for joining us at ABC, good luck with the challenge. hugs Shirleyxxxxx

    SvarSlett
  3. Gorgeous creation. Love the pretty paper and your embellishments. Thanks for joining us at ABC Challenges.

    Nikki

    SvarSlett
  4. Absolutely stunning boxes. The details are just so gorgeous. I love the feet on the boxes too. The elements you have used are truly beautiful. Thanks for joining us over at That Craft Place, Nicola X

    SvarSlett
  5. Great job! I LOVE them!
    Thanks for playing with us this month at Not Just Cards Challenge!
    Monica - DT

    SvarSlett
  6. this is just stunning...thanks so much for sharing at That Craft Place...hugs Debs x

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3