mandag 1. august 2016

To My Beautiful StepSon

Hei Alle Dere Flotte Mennesker

I dag er jeg klar med ett nytt prosjekt for Maja Design, ett prosjekt som jeg gleder med til å dele med dere. Jeg har laget en kiste, en helt spesiell kiste, til en veldig spesiell gutt. 

En gutt som fortjener hele verden, en gutt som fortjener solskinn selv når det regner, en gutt som fortjener å leke dagen lang med de lekene han vil, en gutt som fortjener latter og smil

Jeg er så heldig at jeg er ste mamma for en gutt som heter Henrik. 
Han er en herlig gutt som får meg til å le, smile og som fyller opp dagene mine med små og store gleder.

Dette er en kiste som vi skal bruke for å sammle opp minner, alt fra tegninger, ting vi finner på tur, spesielle klær, til karaterer og ting han i fremtiden kommer til å lage. Kisten har sine spesielle preg, uten at den kommer til å bli for baby aktig når han er eldre. Den har navnet hans på fremsiden, mens på sidene finner vi traktorer som er an av favorittene hans. Kisten er enkel og ren i design, så en dag passer den til en ung voksen Henrik <3
  

Today I am ready with a new project for Maja Design, one project that I can not with to share with you. I've made a chest, a special coffin, to a very special boy. 

A boy who deserves the whole world, a boy who deserves sunshine even when it rains, a boy who deserves to play all day long with the toys he love the most, a boy who deserves laugh and smile always. 

I'm so lucky that I'm a stpmom for a boy named Henrik. 
He is a lovely boy who makes me laugh, smile and fills up my days with so much joy. 

This is a chest which we will use to take care of special memories, everything from drawings, things we find outside in the woods, special clothing, to things he in the future is going to make or things he collect. The chest has a special touch, without that most likely the chest is to much babyish when he is older. It has his name on the front, while the sides we find tractors, one of his favorite. The chest is simple and clean in design, so one day it fits into a home to a young adult Henrik <3

 

 


Jeg har brukt to typer mønsterark til dette prosjektet, begge arkene er hentet fra Maja Design sin kolleksjon Vintage Spring Basics.
  

I have used two types of patterned paper on this project, both sheets are taken from Maja Design's collection Vintage Spring Basics.

 



Selve kistene malte jeg hvit først, før jeg festet mønsterarkene på med dobbelsidig tape. Rundt kisten har jeg en reim som jeg har flettet selv av wokstråd. Reimen består av to typer farger, og den holder lokket på plass med hjelp av en spenne fra Tim Holtz.

På endene har jeg brukt hvitt embossingpulver for å være helt sikker på at fletten ikke går opp igjen. Samme teknikken har jeg brukt på håndtakene.
  

The coffin I painted white first, before I used the pattern sheets. Around the chest, I have a strap that I have weaved myself from wax tread. The belt consists of two kinds of colors, and it holds the lid in place with the help of a brace from Tim Holtz. 

At the ends, I have used white embossing powder to be absolutely sure that the strap does not go up. Same technique I've used on the handles.


 


I alle hjørnene har jeg limet fast hvite nagler. 


In all corners, I glue on white rivets.
  



Fremst på kisten har jeg valgt å ha navnet til Henrik. Dette er store wood bokstaver fra en polsk produsent som heter Scrapiniec.

Jeg lagde navnet til Henrik på et skilt først, før jeg festet det til kisten med mange 3D puter.

Alle bokstavene er embosset med hvitt embossing pulver.
  
  
On the front of the coffin, I have chosen to have the name too Henrik. These are large wood letters from a Polish producer named Scrapiniec. 

I made the name on a sign first, before I attached it to the coffin with many 3D pads. 

All the letters are embossed with white embossing powder.

 

 


På siden av kistene har jeg 3 traktorer, disse traktorene er wood fra Wycinanka og er embosset med det samme hvite embossing pulvret som jeg har brukt på bokstavene.


On each side of the chest, I have 3 tractors, these tractors are wood from Wycinanka and is embossed with the same white embossing powder which I've used on the letters.

 


Over traktorene har jeg ett håndtak, dette er laget på samme måte som reimen rundt kisten, bare smalere. Jeg har Hvitt embossing pulver på endene, så har jeg festet båndet med skruer inn i selve kisten og for å skule skruene har jeg limet fast hvite nagler.

Over håndtaket igjen har jeg tre hvite kroner, en stor og to små.

  
Over the tractors I have one handle, this is made on ​​the same way as the belt around the chest, just smaller. I used White embossing powder on the ends, I have attached the handle with screws into the coffin and to hide the screws I glue solid white rivets over. 

Over the handle I have three white crown, one large and two small ones.

 

 


På baksiden av kisten har jeg ett tre, dette er en dies fra La La Land og ned i fra treet har jeg en liten huske som er en dies fra Memory Box.

Treet er symbolet for familie, å at man alltid må huske på røttene sine og hvor man kommer fra. Ett symbol fra oss til Henrik på at uansett hva som skjer, kan han uansett komme til oss <3

 Under treet har jeg teksten Tøffing, som kommer fra Scrapiniec.
  

At the back side of the chest, I have one tree, this is one dies from La La Land and down from the tree, I have a small swing, a dies from Memory Box. 

The tree is the symbol of family, that one must always remember the roots and where we come from. One symbol from us to Henrik, that whatever happens, he can anyway come to us <3 

Under the tree I have text tough guy, wood from Scrapiniec.
The word you see are on Norwegian.

 


Før jeg ønsker dere en flott Mandag, skal jeg fortelle dere når jeg fikk ideen for denne gaven til Henrik. Jeg møtte Henrik i Januar, å allerede da viste jeg at en gang til denne lille gutten skal jeg lage ett helt spesiellt prosjekt til. 

I februar kjøpte jeg kisten fra Søstrene grene og i Juni lagde jeg den ferdig til en liten gutt som har fått en helt spesiell plass i hjertet mitt <3
  

Before I wish you a great Monday, I'll tell you when I got the idea for this gift to Henrik. I met Henrik in January, even then, I knew that I'll make a special project to this little boy <3

In February, I bought the chest from the store Søstrene Grene and in June it was finish. A special gift to a little boy, who has a very special place in my heart <3

  SiljeKristin-sign 

This Project are in these Challenges:
 Dette Prosjektet er i disse Utfordringene:
  
Kort o Mania 
# 157 Alt er Lov

Kreativ Scrapping 
# 8 Baby 

Dies R Us Challenge 
# 54 Babies
 

8 kommentarer:

  1. Wow. Utrolig flott kiste.

    SvarSlett
  2. Awe how precious and absolutely FABULOUS! Love all the added boyish trinkets! GREAT job! Thanks so much for playing in our ‘BABIES’ challenge at Dies R Us! Please come back again soon!

    Darlene (DRU Blog Leader)
    DIES R US CHALLENGE BLOG
    DAR’S CRAFTY CREATIONS Please come for a visit.

    SvarSlett
  3. Nydelig Silje! Tusen takk for at du deltar på utfordringen til Kort´O´Mania. DT Veronique

    SvarSlett
  4. This is so delightful! You did an amazing job! Thanks so much for joining our challenge at Dies R Us.
    Barbara
    Dies R Us Challenge Blog DT
    http://carterie-creative.blogspot.fr

    SvarSlett
  5. Helt nydelig :-) Digger de bokstavene!

    SvarSlett
  6. For en nydelig kiste - den kommer til å bli full av godt minner etter hvert tenker jeg:)
    Takk for at du deltar hos Kreativ Scrapping denne gangen - lykke til i trekninga!
    Klem fra Kjersti

    SvarSlett
  7. For en utrolig nydelig kiste, og for en super ide! Tusen takk for at du scrapper med oss i Kort o mania😊
    Klem DT-Mari

    SvarSlett
  8. wow, så utroooolig flott kiste :) Denne setter han nok pris på :) Tusen takk for at du deltar i utfordringen til Kreativ Scrapping :) Klem Rita, DT

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3