søndag 4. september 2016

Mini Kort Laget med de Samme Mønsterarkene

Hei Igjen :-)

I dag er jeg innom bloggen min for å vise dere noen kort jeg har laget med kort kitet til Scrapomania
Jeg er så heldig at jeg nok en gang er blitt spurt om jeg har lyst til å lage noe med denne måndens kort kit, å til dette måtte jeg bare si ja. 

Nok en gang er kort kitet fult av de mest lekreste ting.
Fem nydelige mønsterark fra Maja Design, 2 kartong i lys farge, 2 kartong i en nydelig marine blå farge, mye blomster, flotte klistremerker fra Papirdesign, wood fra Wycinanka, 3 ulike halvperler og myyyyye mer.

For at jeg denne gangen skulle få frem alt det nydelige som er i pakken, bestemte jeg meg for å lage 3 mini kort i 3 ulike varianter. På denne måten får man sett litt av innholdet som er i kitet og samtidig bli inspirert på flere måter.

Det første kortet jeg skal vise dere er ett kort som er 11x11cm

 


Kortet jeg har laget består av seks lag, hvor det nederste laget er selve basen til kortet. Alle firkantene er kuttet ut med skjærebrett og bygget opp med 3D puter, å i noen av hjørnene har jeg festet marine blåe halvperler.

 


På midten av kortet har jeg laget en stor sløyfe med ett av båndene som var med i kitet. Jeg delte sugerørene i to og plasserte to halve deler under sløyfen. For å få fram det maritime i prosjektet, festet jeg shipboards av ett anker og en båt oppå sløyfen.

 


Kort nr to, er laget med de samme arkene i pakken, bare at dette kortet er rundt. Her har jeg prøvd å lage en litt mer drastisk effekt på kortet, ved å bruke embossing pulver på deler av sirklene og pynten.



Som du ser så har jeg brukt en del hvite halvperler som jeg har festet i hver halv sirkel. Alle disse halvperlene er med i kitet, i tillegg til flere av de blomsterne som jeg har brukt på kortet. Jeg har også valgt å feste litt osteklut i mellom to av lagene på kortene. Rundt sugerørene har jeg laget en slyfe av marineblå voks tråd og ved siden av er det ett lite stykke bånd som jeg har laget i flere strimler og festet med lim her og der.

 


Det siste jeg har laget med dette kitet er en tag som består av hele fire lag. 
Denne er veldig enkel i seg selv, men full av valg muligheter. Her kan man bare velge å ha tagsen slik den er eller man kan skrive noen koselige ord.

Her har jeg valgt å lage en ny sløyfe av den samme voks tråden som jeg har brukt på kortet oven for. I sløyfen finner du også to anker som står i stil med det maritime i tagsen. Rundt ankrene og sløyfen har jeg festet mange små og store halv perler. 
Restene av det marineblåe båndet har jeg brukt øverst i tagsen og laget en liten sløyfe.



Da har dere sett 3 eksempler på hva dere kan lage med kort kitet til Scrapomania, å enda er det mange rester av mønsterark, kartong og mye stæsj igjen til flere prosjekter. 

Ønsker dere en fortsatt flott å kreativ dag,
klem fra Silje Kristin

6 kommentarer:

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3