søndag 3. mai 2015

The Baby Vintage Gift Boxes

Hei Dere :-)

Jeg har denne uken brukt fire dager på å lage ett STORT prosjekt. Dette for å få noe helt anet å tenke på enn alt det andre som har skjedd. Jeg er nylig blitt singel, etter 3 år, å er SÅÅÅ glad for at det finnes noe som heter Scrapbooking som man kan bruke fantasien og kreativiteten sin på, å bare glemme alt det andre som skjer. Det å holde på med en hobby, er noen ganger rene terapien. Når jeg scrapper, tenker jeg kun på det prosjektet jeg holder på med, fryder meg over vært steg nermere jeg kommer målstreken og ett ferdi resultat. 

Jeg har laget fire stykk gavebokser, der jeg har brukt Maja Design sin nye kolleksjon, The Baby Vintage. Å her er resultate, med bånd, store rosetter å MANGE små og store detaljer <3 

Malen og designet på selve boksene har jeg laget selv :-)





Jeg bestemte meg tili for å bruke arkene til Maja Design, når jeg startet med den Rosa boksen. Serien har så mange flotte ark, som passer til både gutt og jente Baby. Den største boksen går i rosa toner, hvitt og med hint av blått. 



Det hvite båndet som jeg har brukt, har jeg laget kryss mønster av rosa woks tråd, ved å tre tråden i mellom hullene i båndet. 
 På alle sidene opp til lokk kanten, har jeg brukt hvit perlesnor.
Samt runt lokk kantene, oppe og nede.



På sidene har jeg brukt to store knapper, som jeg har gjort hvitere med Wink of Stella. Laget en stor sløyfe som preger knappen på fremsiden.



På baksiden som på fremsiden har jeg brukt wood fra Wycinanka på lokket, all wooden som er på alle boksene er gjort hvitere med Wink of Stella.
På fremsiden av boksen, har jeg brukt en punch fra Martha S. for å lage den borden, oppå den har jeg plassert fem rosa små knapper, med en liten hvit sløyfe som er knøtet på baksiden.  I hjørnene er det rosa halvperler i ulike størrelser.



På den ene siden henger det en tag med en smukk. På den har jeg brukt en Dies fra kaBoks med teksten "Til Dåpsbarnet"



I motsatt hjørne henger det en wood fra Wycinanka med en gyngehest.
For å ha fått den i de fargene dere ser, har jeg brukt 2 lag med den hvite Wink of Stella, så den brune på hesten, den mørke rosa der hesten er festet til og den lyse rosa på stjernene. Når det har tørket, har jeg brukt omtrent 3 eller 4 lag med den hvite kosten for å få den lyse fargen. Dette fordi jeg ville at den skal gå i ett med de andre fargene som er på boksen. 



På lokket av boksen, har jeg laget meg en stor rosett sløyfe. Strimlene på denne var før jeg brukte punchen, 5 cm brei. Når jeg hadde punchet begge sidene, fester jeg dem sammen i endene med tape, og bruker Liquid Pearls - White Opal på kantene. Det har jeg også gjort på den strimmelen som er på frem og bakside av boksen. Når rosetten sto ferdi, pyntet jeg med hvite blomster. Her kan du se at jeg har brukt den klare Wink of Stella på både blomster og sløyfe <3



Løfter du av lokket, vil du se at jeg har brukt samme hvite båndet med den rosa woks trånden, runt kanten av boksen. Oppå den har jeg plasser wood fra Wycinanka, både på frem og bakside.



I utgangspunktet skulle det bare bli med den ene boksen i rosa. Men når jeg hadde sett litt på den, tenkt litt, besteme jeg meg for å lage en i blå også, jeg hadde jo arkene. 

Jeg brukte den malen jeg lagde meg til den føste boksen. Bestemte meg for at den blå boksen skulle bli 2 cm smalere nederst, og to cm kortere i høyden. 
Slik ble den blå boksen, som jeg tror er også min favoritt. 





Detaljene på denne boksen er svert lik den boksen i rosa. Jeg har byttet dem ut i blå å lakt til noen nye detaljer.

Isteden for de fem små knappene som jeg hadde på den første boksen, er det på denne bare 4 knapper med en liten hvit sløyfe bak <3 



Kanten på dette lokket har jeg brukt den samme båndet som den i rosa. Men jeg har byttet ut woks tråden i en som er mer gråblå. Jeg har brukt en nydeli wood fra Wycinanka. Oppå den har jeg festet en blå knapp, som jeg har gjort lyser med den hvite Wink of Stella kosten. En dobbel hvit sløyfe og en liten blå knapp oppå derrigjen. Dette har jeg gjort både på baksiden og på fremsiden, og ble veldi fornøyd med den effekten det ga.



 
 På sidene har jeg brukt Blåe store knapper, med en sløyfe laget med tre lag med hvit woks tråd. I hjørnene har jeg brukt på sidene en lyse grønn halvperle.



På den ene siden finner du en wood fra Wycinanka som er formet som en bamse. Her har jeg gjort det samme som jeg har gjort med den gyngehesten, som var på den rosa boksen. To lag med hvit, ett lag med blå å 3 - 4 lag med Wink of Stella for å få den fargen jeg ønsker.



På den andre siden, har jeg brukt en charms som ser ut som en sjiraff. Denne var egentli i bronse, men bruker du hvit Wink of Stella på den, blir den san:



Også på dette lokket har jeg laget meg en stor sløyfe rosett. Men på denne har jeg nederst 6 strimler som jeg har brettet sammen, så fire og så en. Før jeg bruker punchen, er bredden 4cm. Det samme er strimmelen som er på fram og bakside av boksen.

Innimellom, har jeg brukt pyntenåler i sølv med en halvperle på, som passer så fint til det blå. I hjørnene er det to små hvite hjerter. Også her har jeg brukt den klare glitter kosten.



Når du løfter av lokket, finner du det samme båndet som på lokket og en ny wood fra Wycinanka <3 Her ser du også litt av mønstret inni boksen, som forklarer valget av bamsen jeg har hengende på siden <3
Perlebåndet er festet like over blondekanten, grunn til det er fordi når jeg limer fast blonden til mønsterarket, blir det lettere, det ser finere ut, og det er lettere å plassere ett lokk oppå.



 Når jeg ble ferdi med den boksen i blåe toner, bestemte jeg meg for å lage en som var mindre. Denne gangen har jeg brukt de arkene med grønt på, og de arkene som passet til. Å slik ble den:

Her ser du at boksen er mindre en den forje. Denne er 2cm kortere og 1,5cm smalere nederst. 



Det hvite båndet er erstattet med ett som er tynnere og smalere, tråden er i en farge som er lys grønn. Jeg har brukt en ny wood med fugler som sitter på en gren.



Knappene er blitt en mindre, på denne boksen er det bare tre grønne knapper som er festet på frem og baksiden. 



På lokket et det en ny rosett, med en base på 8, så 4 og så en helt øverst. 
Bredden på strimlene før punsh er 3,5cm. Under den, ut mot vær kort side har jeg laget meg "endestykker", som tilhører rosetten oppå. 
(Vanskeli å forklare hva jeg mener, men håper bildet forklarer det bedre enn det jeg har gjort)

Her har jeg stanset ut sommerfugler i ulike størrelser og plassert runt oppå.



Løstner man opp lokket finner man små herlige detaljer, en liten gyngehest og stjerner som er festet oppå båndet med kryss mønster i grønn woks tråd <3



På siden av denne boksen har jeg byttet ut de to knappene med en stor grønn knapp med sløyfe og en liten knapp med sløyfe oppå derigjen. 
( Når jeg redigerte bildene, oppdaget jeg at jeg hadde glemt å festet de grønne halvperlene, men det skal være halv perler nedenfor og ovenfor knappen)



Her ser du også bedre den tagsen som henger på siden med ordet BABY på. Dette er ett sett med alfabet dies fra kaBoks.



I utgangspunktet så var jeg ferdi med boksene, det skulle være ett sett på tre. Men på bildet helt øverst, viser det at jeg lagde en fjerde boks også. Grunnen til det er fordi, jeg har en venninne som lurte på hvordan jeg lagde disse boksene. Så jeg lagde den fjerde boksen som en steg for steg forklaring. 


Den lille brune boksen er utrulig søt og liten. I forhold til den i grønn, er denne 1,5cm smalere nederst og 2cm kortere i høyden. Strimlene som er på siden og på rosetten over er 3cm smal før punch. Dette er resultatet av den Lille brune søte Boksen <3 

på denne boksen og den over, har jeg hentet noe av mønsterarkene i fra den lille pakken med 6x6 inch, The vintage Baby. Grunn til dette er fordi, jeg ikke ville boksen skulle bli for volsom i mønsterarkene. Denne skal være liten og nett, og da må detaljene stå i stil. Jeg har heller valgt å piffe den opp med mørke brune detaljer.



Knappene på sidene er blitt en mindre. her har jeg brukt to knapper i brunt med en sløyfe i mørkebrunt under.
Den strimlen er fra ett lite ark med små brune barnevogner på <3 



På Siden har jeg valgt meg ut en stor mørk brun knapp i tre. En sløyfe i hvit bånd med ett lite hjerte oppå preger knappen. Også her er det brune halvperler nede og oppe i hjørnene.



Oppå lokket er det en rosett som består av 6 nederst, 4 og så en på toppen. Når du skal plassere den på toppen, så MÅ du huske på at den må være lengre enn de andre. Dette er for å få rett høyde på den.
På alle strimlene har jeg plassert små brune halvperler. Dette synes jeg gjorde utslaget på denne boksen.



Du har sikkert lagt merke til at denne rosetten ikke helt er festet på mitten dette er gjort med vilje. For å få de to flippene som tilhører rosettet til å se best mulig ut, har jeg plassert rosetten litt lengre mot den ene siden Jeg har også plassert to brune små knapper på endenne <3



Løfter du av lokket, vil du se detaljene bedre. På lokket har jeg brukt hvitt bånd med brun vokstråd. oppå den har jeg brukt Wood fra Wycinanka, på begge sidene. De samme detaljene er brukt oppe på boks kanten.

Siden denne boksen er såpass liten som den er, har jeg valgt å ikke bruke noen detaljer som henger ned i hjørnene.



Jeg har laget en Trinn for Trinn forklaring på den lille brune boksen, å med hjelp av den, kan du lage den størrelsen du måtte ønske <3 Du finner den her <3



Da har jeg vist dere mine gavebokser med de nye arkene fra Maja Design, The Vintage Baby <3 



Håper dere ble inspirert til å prøve noe lignanes, neste gang du skal lage en boks. Ha en forstsatt fin dag, å gjerne legg igjen noen ord <3 




Dette Prosjektet er sent inn til disse Utfordringene:
This card has been entered into the following challenges:

# 10 Baby

Noor Design 
# 6 Flowers 

Papirlosjen 
# Baby / Barn Vintage

Craft Dee Bowz 
# Anything Goes and includ a Handmade Bow
I have 46  

Sugar and Betty 
# Anything Goes 

Kort O Mania 
# 129 Bilde Inspirasjon 
Jeg blir inspirert av farge spekret. 
Lage noe i vær enkelt farve <3  
Og ikke minst hjertet <3

Simon Says Stamp Blog 
# Anything Goes 

Sparkles Forum Challenges 
# 67 Ribbons and Buttons

A B C Challenge 
# I is for INSPIRE us 

Our Creative Corner 
# April Showers Bring May Flowers

34 kommentarer:

  1. Så utrolig flotte bokser, rett og slett vakre. En sånn hadde jeg hatt lyst til å lage. :) Er veldig enig med deg at denne hobbyen er helt fantastisk å ha i tøffe perioder. Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Virkelig utrolig lekre bokser. Kjempejobb du har gjort her :-) Klem...Mona

    SvarSlett
  3. Wauuuuuw hvor er de bare skønne. Sådan nogle ville jeg gerne lave.

    SvarSlett
  4. I know it's not nice when you break up with somebody, especially when you were together for several years. But it'll pass, you'll see. Focus on the things you like to do (e. g. crafting, spending time with your friends ...) and try to enjoy your new "freedom".
    Your boxes are stunning! Hugs! xx

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much for your good words <3

      Slett
  5. wauw, so beautiful. Great Antoinette

    SvarSlett
  6. Nydelig, nydelig og enda litt nydelig! Et fantastisk prosjekt (på mange måter). Jeg finner også terapi i min scrappehobby og koser meg på hobbyrommet. Jeg inviterer deg til å bli med på utfordringen til Scrappehjertets blogg også, med tema baby. Hilsen Lene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen takk Lene <3 Har sent inn bidraget mitt hos dokker <3

      Slett
  7. Utrolig nydelige bokser du har laget.

    SvarSlett
  8. Herlige esker. Du er fantastisk kreativt. Og ja denne hobbyen er gull verdt når man trenger tenke på noe annet. Leit og høre at du er blitt singel igjen, og håper at ting ordner seg raskt for deg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen takk lena for fine ord <3 Ja denne hoobyen e virkeli gull vert <3

      Slett
  9. So elegant and such gorgeous detail! Thanks so much for playing along with us over at the Simon Says Stamp Wednesday Challenge Blog this week :)

    SvarSlett
  10. Darling! This collection of decorative baby boxes--Just Darling! Thank you for joining us at Our Creative Corner for my April Showers Bring May Flowers challenge this month! XOXO-Shari

    SvarSlett
  11. Oh my what a project, love your colour choice and papers. Thanks for joining us at ABC, good luck with the challenge. hugs Shirleyxxxxx

    SvarSlett
  12. Oh wow, gorgeous creations, such beautiful detail. Thanks for joining us over at Sparkles this month & good luck!
    hugs Jo x

    SvarSlett
  13. Stunning creations. Gorgeous colours, fabulous details & embellishments. Gorgeous!! Thanks for sharing with us at ABC Challenges.

    Nikki

    SvarSlett
  14. Nydelig bokser! Men for å være med i trekkningen av premien hos kort o mania. Må du skrive ha som inspirerte deg med bildet vårt 😉 dt ane

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen takk Ane <3 æ har endra på det nu ;-)
      (glømte den lille bitn der)

      Slett
  15. Simply stunning boxes. The details are perfect!

    SvarSlett
  16. Fantastisk flotte og dekorative bokser Silje :-)
    Nydelig design og dekor på de alle, og så mange flotte detaljer!!
    Takk for at du deltar på utfordringen hos Kort`O`Mania, og lykke til !!

    Klem, Astrid DT

    SvarSlett
    Svar
    1. Tuuusen Takk for mange flotte ord Astrid <3

      Slett
  17. OMG, this is beautiful gifts. Someone is going to be very happy. I love Maja Design papers too. This is perfect for baby cards! Greatly embellished too.
    Thank you for sharing your talent with us at Sparkles Monthly Challenge.
    Good luck and hope to see you back soon!
    Nick


    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3