tirsdag 1. september 2015

Autumn's Colors

Hei Igjen Alle Sammen <3 
 
Tenk at vi er komment til September månde, det er nesten uvirkeli hvor fort tiden går.

 I August kom det ut en ny utgaven av Ett Trykk, der jeg er så heldi at jeg er gjesteartist. 
Jeg ble spurt om jeg ville lage flere ulike prosjekter i form av bokser i alle varianter.
Så jeg tenkte, siden det er den første og høsten nermer seg med storm skritt, tenkte jeg at jeg skulle vise dere en av boksene som du finner i Ett Trykk.

Dette er en boks som får meg til å tenke på høsten og de fine fargene vi har i vente <3 Det er ikke uten grunn at høsten er min favoritt årstid ;-)

 

Denne boksen her er en ide som kom etter at jeg så de røffe stilige arkene fra BoBunny. Jeg liker fagene, mønsterne som er på de ulike arkene og mulighetene som ligger i papiret.  

Det er på grunn av dette at jeg bestemte meg for å dekorere boksen i en røff vintage stil.

Det ser nesten ut som en caktus, men alt sammen er papir.


Selve boksen er en boks som er kjøpt hos Søstrene Grene. Jeg har brukt en tapetkniv og fjærnet den opprinnelige papiret som var på boksen. Dette gjorde jeg fordi når jeg legger nytt papir utenpå, så får jeg på lokket uten noen problemer. 

Alle mønsterarkene er fra en serie fra BoBunny som heter MamaRazzi2 <3 


På siden av boksen har jeg tatt flere wood strimler som er fra Wycinanka og farget med brun og gull fargene fra Wink of Stella Brush.


Uglene som er på boksen er sølv charms som er sprayet med gull spray som er kjøpt på Biltema.



Mønsterarkene som er brukt på lokket er ett ark med ett sikk sakk mønster. 

Her har jeg brukt fargene Sølv, Gull og Brunn fra Wink of Stella Brush og farget det hvite mønstret. I det rette lyset får lokket en litt glittrende effekt. Dette gjør den fordi det er glitter i alle kostene fra Wink of Stella <3 


Oppå boksene har jeg satt sammen flere runde baller og plassert oppå boksen. 

Når jeg har satt sammen de runde ballene har jeg stanset ut 16 rundinger til vær ball i det samme mønserarket. Jeg har så tatt to og to limt sammen, slik at du ender opp med 8 sirkler. Jeg bruker så en saks å gjør kantene slitte og sverter dem etter på med Distress Ink Walnut Stain. 

Når jeg setter ballene sammen, bruker jeg en saks å klipper inn til mitten på to av rundingene. Jeg bruker lim der jeg har klippet, å det gjerne Quick Glue fra Panduro og trer dem inni værandre. Neste steg, tar jeg fire av rundingene og pretter på to i mitten. Her bruker jeg en bone folder slik at bretten blir tydelig. Så bruker jeg lim på den lange siden med bretten og limer en og en fast i vær av de rommene du fikk på de to første du satt sammen. De to siste rundingene klipper du i to, slik at du får fire deler og limer disse fast i mitten på de fire siste du limte fast. Da sitter du igjen med en rund ball slik som på bildet. 

Det kan være lurt å rette på veggene på ballen under veis, slik at du får høvelig lik avstand mellom vær vegg på ballene. 


På vær og en av ballene etter på har jeg brukt ulike farger av Wink of Stella Brush, på den røde ballen har jeg brukt den fargen som er Lilla. 


Da har dere sett høst boksen min som var å finne i Ett Trykk <3 

 

Ønsker dere en flott, kreativ og herlig Høst i vente <3 

Klem...  



Dette Prosjektet er sent inn til disse Utfordringene:
This Box has been entered into the following challenges:

Kreativ Hobby 
# Høst, Rød - Brun - Orange

Deep Ocean Challenge Blog 
# 111 For the Boys / Men 

Scrapping 4 Fun Challenges 
# 49 Name Brand Scrapbooking Paper
- I have used only paper from BoBunny 

Jo's Scrap Shack 
# 103 Anything Goes 

Crafty Time Challenges 
# Anything But a Card 

Our Creative Corner 
# Shades of Autumn 

All Sorts Challenge 
# 326 Recycle / Upcycle
- This whas a big girly blue box with blue pattern wit flowers 

20 kommentarer:

  1. Nydelig silje. Takk for at du deltar hos kreativ hobby. Klem Katarina

    SvarSlett
  2. Beautiful! At first glance, I did not realize that the plants were paper!
    Hugz,
    Chana

    SvarSlett
  3. This project is absolutely amazing!!! I had to look really close because I couldn't understand why you were entering a picture of cactus!!

    Once I saw the paper, I absolutely love your patterns. I had that collection years ago. Absolutely the perfect collection for this project.

    Thanks for playing at Jo's Scrap Shack!

    Happy crafting :)

    Bridget DT

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank You so much Bridget <3 I also just love the paper <3

      Slett
  4. You have created such a pretty container for your Cacti .

    Many thanks for joining in at Allsorts challenge this week.

    B x

    SvarSlett
  5. Super cute!!! Thank you for joining us at Crafty Time, good luck!!! Amy DT

    SvarSlett
  6. Nydelig boks
    Takk for at du er med på utfordringen "HØST" hos Keativ Hobby
    Klem fra DT- Kaia

    SvarSlett
  7. OH my goodness, this is absolutely darling! Thanks for sharing your talent with us at Scrappind4Fun Challenges. Hope to see you again soon!! HUGS!
    Ann DT

    SvarSlett
  8. Wowsers!!!!! This is a stunning creation. Love Bo Bunny papers!
    Thank you for your entry at Scrapping4funChallenges.
    Rachelle DT
    http://scrapping4funchallenges.blogspot.com

    SvarSlett
  9. Spennende og annerledes prosjekt, flott bruk av arkene.
    Takk for at du deltar på KortoManias utfordring.
    Klem Sissel

    SvarSlett
  10. What a lovely creation you've made and all the work is so worth it! Thanks so much for joining my challenge at Our Creative Corner. Julia x

    SvarSlett

Thank you for your kind comments. I love reading them and they make my heart sing <3